ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ



Μία από τις καινοτομίες του νέου προγράμματος σπουδών για τη νεοελληνική γλώσσα είναι η έμφαση στον προφορικό λόγο(κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου). Δείτε ένα φύλλο εργασίας για την κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου που έχει σχέση με την ενότητα 2 της νεοελληνικής γλώσσας Β Γυμνασίου της οποίας το θέμα είναι η οικογένεια.
 
 ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

Ακούστε τα τραγούδια :"Μαμά" που ερμηνεύει ο  Βασίλης  Παπακωνσταντίνου και "Μαμά γερνάω" που ερμηνεύει η  Τάνια Τσανακλίδου.
Εργαζόμενοι σε ομάδες απαντήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: 
  1. Ποια συναισθήματα των ενήλικων παιδιών και της μητέρας προβάλλονται μέσα απο αυτά τα τραγούδια; 
  2. Ποια φαίνεται να είναι η σχέση ανάμεσα στα ενήλικα παιδιά και στη μητέρα τους; Είναι η ίδια σχέση που έχετε εσείς με τη μητέρα σας;
 


















     

Παρακολουθήστε το βίντεο και εργαζόμενοι σε ομάδες απαντήστε στα ακόλουθα ερωτήματα:
  1. Ποια προβλήματα που αφορούν την ανατροφή των παιδιών από τους γονείς τους και τις μεταξύ τους σχέσεις προβάλλονται μέσα από το βίντεο που παρακολουθήσατε;
  2.  Στηριζόμενοι σε αυτά που παρακολουθήσατε να καταγράψετε τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στην οικογένεια του χθές και στην οικογένεια του σήμερα.
  3. Στο βίντεο που παρακολουθήσατε ποιοι είναι αυτοί που καταθέτουν την άποψη τους; Ποια είναι η κοινωνική τους ταυτότητα, με ποιο τρόπο χειρίζονται τη γλώσσα και σε ποιο βαθμό είναι πειστικά τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν;
  4. Ποιος , κατά τη γνώμη σας, είναι ο πιο άμεσος ομιλητής και ποιος είναι αυτός που τα επιχειρήματα και οι θέσεις του σας δυσκολεύουν περισσότερο;
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
  1.  Αφού κρατήσετε σημειώσεις από το βίντεο που παρακολουθήσατε(απόσπασμα από τη δημοσιογραφική εκπομπή "Το κουτί της Πανδώρας" ) να παρουσιάσετε προφορικά στους συμμαθητές σας το περιεχόμενο και τους στόχους της εκπομπής.
  2.  Αφού δημιουργήσετε ζευγάρια να υποδυθείτε τους ακόλουθους ρόλους: το ρόλο του γονιού και  το ρόλο του παιδιού. Θα προετοιμάσετε ένα διάλογο πέντε λεπτών ανάμεσα στο γονιό και  στο παιδί που θα έχει ως θέμα τη σύγκρουση γονιού και παιδιού για ένα θέμα που θα επιλέξετε εσείς. Ο διάλογος θα παρουσιαστεί στους συμμαθητές σας. 
  3.  Με αφορμή τα τραγούδια που ακούσατε να ετοιμάσετε, εργαζόμενοι σε ομάδες,  μια ομιλία ,που θα παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας, για το πως φαντάζεστε τη σχέση σας με τη μητέρα σας, όταν ενηλικιωθείτε.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή