Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.

Ludwig Wittgenstein

Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2012

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Αποφάσισα να συγκεντρώσω κάποιες ηλεκτρονικές διευθύνσεις που έχουν σχέση με εφαρμογές και εργαλεία που μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός να χρησιμοποιήσει στην τάξη. Αξίζει τον κόπο να ασχοληθείτε και να γνωρίσετε τα πλεονεκτήματα αυτών των εφαρμογών. Καλή επιτυχία!

Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2012

ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1.     Παρακολουθήστε τα βίντεο στις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις:

2.    Αφού παρακολουθήσετε τα βίντεο συζητήστε, εργαζόμενοι σε ομάδες, τις ακόλουθες ερωτήσεις και κρατήστε σημειώσεις:
·         Ποια προβλήματα προβάλλονται μέσα από τα βίντεο;
·         Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι για τη δημιουργία αυτών των προβλημάτων;
·         Ποιες είναι οι συνέπειες αυτών των προβλημάτων τόσο στο φυσικό όσο και στο κοινωνικό περιβάλλον;
·         Ποιες λύσεις  για αυτά τα προβλήματα προβάλλονται  μέσα από τα βίντεο;

3.    Συγκεντρώστε μέσα από τα βίντεο που παρακολουθήσατε όλες τις λέξεις-εκφράσεις που έχουν σχέση με το θέμα του φυσικού περιβάλλοντος.
4.    Στη συνέχεια στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.wordle.net/  εισάγετε αυτές τις λέξεις για να δημιουργήσετε συννεφάκια λέξεων.

ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2012

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΛΙΑΔΑΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΤΣΙΜΕΝΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2012

ΣΥΝΟΧΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ


ΕΝΟΤΗΤΑ 4
ΣΥΝΟΧΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ομαδοσυνεργατική μέθοδος)

ΕΡΩΤΗΣΗ 1
Πως αντιλαμβάνεστε τις έννοιες της συνοχής και της αλληλουχίας; Στην ηλεκτρονική σελίδα http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html στο λεξικό Τριανταφυλλίδη  αναζητήστε τις έννοιες αυτών των λέξεων.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://ekthesilikeiou.blogspot.com/2010/08/blog-post_23.html διαβάστε για τους τρόπους με τους οποίους εξασφαλίζεται η συνοχή μιας παραγράφου.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3
Διαβάστε το κείμενο 4 του βιβλίου σας και το κείμενο 3 του τετραδίου εργασιών και καταγράψτε τις λέξεις και τις εκφράσεις  με τις οποίες εξασφαλίζεται η συνοχή και η αλληλουχία του κειμένου.
Συμβουλευτείτε επίσης το βιβλίο της νεοελληνικής γραμματικής (σελίδα 177) που θα βρείτε στην ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου
http://digitalschool.minedu.gov.gr/  για να βρείτε το είδος των κειμένων αυτών.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4
 Διαβάστε  τις πληροφορίες για τη συνοχή κειμένου στη σελίδα 69 του βιβλίου σας. Στη συνέχεια διαβάστε την άσκηση 3 της σελίδας 71 του βιβλίου σας , απαντήστε στα ζητούμενα επιχειρηματολογώντας και φροντίστε να  χρησιμοποιήσετε κατάλληλες συνδετικές λέξεις και φράσεις.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5
Παρουσιάστε τα αποτελέσματα της εργασίας σας στις άλλες ομάδες και ανταλλάξτε απόψεις.

Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2012

ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ


ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.     Κοιτάξτε προσεκτικά τις παρακάτω εικόνες και απαντήστε, συνεργαζόμενοι σε ομάδες, τις εξής  ερωτήσεις:
·         Τι παρατηρείτε στις εικόνες;
·         Ποιο είναι το θέμα τους;
·         Ποιο είναι το κοινό στοιχείο τους;
·         Ποιο πρόβλημα θίγουν;
·         Σας έχει απασχολήσει ποτέ αυτό το πρόβλημα; Ποια είναι η προσωπική σας άποψη; Καταγράψτε την σε ένα κείμενο και παρουσιάστε την στους συμμαθητές σας.
2.     Έχετε ακούσει την λέξη ετερότητα; Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/index.html  βρείτε τον ορισμό της λέξης.

3.    Παρακολουθήστε τα βίντεο στις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις:

4.    Αφού παρακολουθήσετε τα βίντεο καταγράψτε όλες τις κατηγορίες-ομάδες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν ρατσιστική συμπεριφορά λόγω της ετερότητας τους. Σκεφτείτε και άλλες ομάδες που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα.
5.    Συγκεντρώστε μέσα από τα βίντεο που παρακολουθήσατε όλες τις λέξεις-εκφράσεις που έχουν σχέση με το θέμα της ετερότητας.Προσθέστε και άλλες λέξεις που σχετίζονται με το θέμα. Στη συνέχεια δημιουργήστε δύο ομάδες λέξεων: η μία να περιλαμβάνει λέξεις και εκφράσεις που να αφορούν την αποδοχή της ετερότητας και η άλλη να περιλαμβάνει λέξεις και εκφράσεις που να αφορούν την απόρριψη της ετερότητας.Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.worlde.net εισάγετε αυτές τις λέξεις ώστε να δημιουργήσετε δύο πίνακες λέξεων.