Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.

Ludwig Wittgenstein

Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

ZHTEITAI......

Με αφορμή το κείμενο "Ζητείται ελπίς" του Αντώνη Σαμαράκη, ένα κείμενο επίκαιρο όσο ποτέ (για τη θεματική ενότητα "Άτομο και κοινωνία"), οι μαθητές της Γ τάξης του 8ου Γυμνασιου Καβάλας στέλνουν το δικό τους μήνυμα και ζητούν αυτά που ονειρεύονται........




Κυριακή, 21 Απριλίου 2013

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ

Η εργασία για τον Αρχιμήδη ξεκίνησε πολύ καιρό πριν, όταν ακόμα βρισκόμαστε στην ενότητα 7 των Αρχαίων της Γ Γυμνασίου. Η ιδέα ήταν δική μου και τα παιδιά του Γ3 ακολούθησαν. Σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι πιο δημιουργικό στο μάθημα των Αρχαίων , κάτι που να ξεφεύγει από τη συνηθισμένη ενασχόληση με τη γραμματική και το συντακτικό. Έτσι αφού διαβάσαμε το κείμενο, μιλήσαμε για τον Αρχιμήδη και παρακολουθήσαμε ένα σύντομο βίντεο, χωριστήκαμε σε ομάδες και πιάσαμε δουλειά. Επιθυμία μου ήταν να αξιοποιηθούν τα ταλέντα και τα ενδιαφέροντα όλων των μαθητών και να εμπλακούν όσοι το δυνατόν περισσότεροι μαθητές στη διαδικασία. Οι ομάδες ήταν 5. Οι 2 ομάδες ανέλαβαν να γράψουν διαλόγους ανάμεσα στον Αρχιμήδη και στον Ιέρωνα στην αρχαία ελληνική γλώσσα(!!), μία ομάδα ανέλαβε να φτιάξει τα σκίτσα, μία ομάδα ασχολήθηκε με το τεχνικό κομμάτι της εργασίας(φωτογράφιση των σκίτσων, δημιουργία power point και ψηφιακών κόμικς) και τέλος μια άλλη ομάδα βοήθησε τις 2 ομάδες που έγραψαν τους διαλόγους  στη μετάφραση των λέξεων(με έντυπο και ηλεκτρονικό λεξικό) από τη νέα στην αρχαία ελληνική γλώσσα καθώς οι μαθητές έγραψαν στην αρχή τους διάλογους στη νέα ελληνική και στη συνέχεια  τους μετέτρεψαν στην αρχαία ελληνική. Για μερικές εβδομάδες αφιερώσαμε το 1 από τα 3 μαθήματα της εβδομάδας σ' αυτήν την εργασία. Νομίζω οτι ήταν ό,τι πιο δημιουργικό έχουμε κάνει στο μάθημα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και το αποτέλεσμα δικαιώνει τους μαθητές του Γ3 για την προσπάθεια που κατέβαλαν. Όσο για τους διαλόγους στη αρχαία ελληνική γλώσσα, μη περιμένετε θαύματα.Τα παιδιά έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν και εγώ διόρθωσα μόνο τα πολύ τρανταχτά λάθη. Να σημειώσω επίσης οτι το πρόγραμμα toondoo με το οποίο δημιουργήθηκαν τα ψηφιακά κόμικς δεν μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε το πολυτονικό σύστημα, γι' αυτό και χρησιμοποιήσαμε μόνο την οξεία.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές του Γ3 του σχολείου μας με τους οποίους έχω περάσει  πολλές ώρες τα 2 τελευταία χρόνια........






ARXIMIDIS 1

ΗΜΕΡΙΔΑ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ






ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΦ/ΚΗ  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  Π. &  Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ Π.Ε. ΚΑΒΑΛΑΣ

     Καβάλα  16– 4- 2013
     Αρ. Πρωτ. 4468 /Φ.33.6

ΠΡΟΣ:

ΚΟΙΝ:

Όλες τις σχολικές μονάδες ευθύνης των συμβούλων ΠΕ2 Καβάλας
Προϊσταμένη  Επιστημονικής  και  Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε. Αν. Μακ. και Θράκης
Ταχ. Δ/νση         
Τ.Κ. – Πόλη          
Πληροφορίες      
Τηλέφωνο
Κινητό                  
Ηλ. Διεύθυνση        
Εθν. Αντίστασης 20   
65110 Καβάλα
Κ. Κηροποιού, Α. Κόκορης
2513503531, 2513503512
6942057330, 6945705276






                         Διά της ΔΔΕ Καβάλας






ΘΕΜΑ: Πρόσκληση φιλολόγων σε ημερίδα με θέμα: «Καλές διδακτικές πρακτικές στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων»
            
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων  Καβάλας σας προσκαλούμε στην  ημερίδα
   με θέμα: «Καλές διδακτικές πρακτικές στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων»
   που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Απριλίου  2013, 17.30΄-20.00΄, στο ΠΕΚ Καβάλας.
   Το πρόγραμμα των εισηγήσεων έχει ως εξής:
            
             Σταυρούλα Τσούτσα (Φιλόλογος του 7ου Γυμνασίου Καβάλας)
             Ενεργοί πολίτες μέσω facebook

Αλεξάνδρα Γερακίνη (Φιλόλογος του 8ου Γυμνασίου Καβάλας)
“Μέθοδοι οπτικοποίησης στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων ( ζωγραφική, ψηφιακά κόμικς, βίντεο, power point)”

Μαρία Στυλιανού(Φιλόλογος του 8ου Γυμνασίου Καβάλας) & Ανθή Ηλιοπούλου(Καθηγήτρια Πληροφορικής του 8ου Γυμνασίου Καβάλας)
"Διδάσκοντας την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στο Γυμνάσιο με τη μέθοδο project"

Δέσποινα Τζιμούρτα (Φιλόλογος του ΕΠΑ.Λ Ελευθερούπολης)
"Συμβολή της δραματοποίησης και του θεατρικού παιχνιδιού στη διδασκαλία της ΄Εκφρασης -Έκθεσης Α΄ Λυκείου".
Παρακαλούνται οι συνάδελφοι να δηλώσουν συμμετοχή στο e-mail : maioanni@sch.gr
(Ονοματεπώνυμο-Σχολείο) μέχρι την Παρασκευή 19/4/2013.
Θα χορηγηθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.
              Θερμή παράκληση προς τους κ. διευθυντές των σχολικών μονάδων να γίνει ενυπόγραφη              ενημέρωση των φιλολόγων.
     Η Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων                                      Ο Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
                     Δρ Κωνσταντίνα Κηροποιού                                                           Δρ Αθανάσιος Κόκορης

Σάββατο, 20 Απριλίου 2013

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ

Στα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας της Α Γυμνασίου, στα πλαίσια της τρίτης θεματικής ενότητας με τίτλο "Σχολική ζωή" (σύμφωνα με τα νέα πιλοτικά προγράμματα σπουδών) οι μαθητές της Α τάξης χωρίστηκαν σε ομάδες και εργάστηκαν με θέμα: Το σχολείο του παρελθόντος. Στην Α φάση (2 ώρες)παρακολούθησαν απόσπασμα από την τηλεοπτική σειρά "Η κυρία Ντορεμί" και συμπλήρωσαν το πρώτο φύλλο εργασίας. Τα αποτελέσματα των εργασιών της Α φάσης ήδη έχουν ανακοινωθεί από τους μαθητές.Στη δεύτερη φάση(5 ώρες) οι ομάδες μελέτησαν διαφορετικά κείμενα έχοντας βέβαια ως βάση τους το απόσπασμα του βιβλίου τους από το έργο του Ν.Καζαντζάκη "Αναφορά στον Γκρέκο" (Η Νέα Παιδαγωγική). Όλες οι ομάδες εργάστηκαν με δεύτερο φύλλο εργασίας σύμφωνα με το οποίο  έπρεπε να εντοπίσουν στα κείμενα τους στοιχεία που χαρακτηρίζουν  το σχολείο του παρελθόντος και να συγκρίνουν το κείμενο τους με το κείμενο του Ν.Καζαντζάκη. Τα κείμενα που μελέτησαν οι μαθητές είναι: "Μαθητική περιπέτεια" Α.Τσέχοφ, "Πώς έγινα δάσκαλος", Αλέξανδρος Δελμούζος, "Η εκδρομή του Δημητρού", Κατίνα Παπά, "Η κυρία Ντορεμί", Λιλίκα Νάκου και "Αναφορά στον Γκρέκο" (Μάθημα Φυτολογίας) , Νίκος Καζαντζάκης. Τα αποτελέσματα των εργασιών της Β φάσης ολοκληρώνονται και ανακοινώνονται τη Δευτέρα και την Τρίτη. Για καθαρά τεχνικούς λόγους (σπάνια βρίσκουμε ελεύθερο το εργαστήριο πληροφορικής) οι μαθητές προχώρησαν στην εργασία της Γ φάσης( αφιερώσαμε 3 διδακτικές ώρες): οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες ζωγράφισαν το σχολείο του παρελθόντος, όπως το φαντάζονται και όπως το κατάλαβαν μέσα από τα κείμενα που μελέτησαν και στη συνέχεια έγραψαν ένα σύντομο διάλογο ο οποίος αποτυπώνει το κλίμα της εποχής. Οι εργασίες τους (ζωγραφιές και διάλογοι) περάστηκαν σε power point για τα οποία οι μαθητές εργάστηκαν με πολυ κέφι και μεράκι κάτω από την πίεση του χρόνου και κάτω από αντίξοες συνθήκες πολλές φορές. Αξίζει να σημειωθεί οτι όλες οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στα πλαίσια του σχολικού ωραρίου και οι μαθητές δεν επιβαρύνθηκαν με εργασίες στο σπίτι.

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές της Α τάξης  για την προσπάθεια τους, για το πνεύμα συνεργασίας και για τις τελικές εργασίες που ετοίμασαν. Μπράβο.................










ΨΗΦΙΑΚΑ ΚΟΜΙΚΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας της Β Γυμνασίου, στην ενότητα 7 που έχει ως θέμα τα προβλήματα της καθημερινής ζωής, επέλεξα ν΄ασχοληθούμε με δύο θέματα: τον περιορισμένο ελεύθερο χρόνο των μαθητών και τη μόλυνση του φυσικού περιβάλλοντος. Διαβάσαμε δύο κείμενα και παρακολουθήσαμε δύο βίντεο σχετικά και αφού οι μαθητές του Β2 χωρίστηκαν σε ομάδες κλήθηκαν να γράψουν ένα διάλογο ανάμεσα σε δύο στοιχεία της φύσης για την καταστροφή που προκαλεί ο άνθρωπος στο περιβάλλον ή ανάμεσα σε δύο μαθητές για το φορτωμένο τους πρόγραμμα .Στη συνέχεια οι μαθητές οπτικοποίησαν το διάλογο  με το πρόγραμμα ψηφιακών κόμικς storyboardthat.com. Οι περισσότερες ομάδες επέλεξαν το δεύτερο θέμα. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους είναι  οι παρακάτω διάλογοι που άλλοι αποθηκεύτηκαν κανονικά και άλλοι ως απλές εικόνες λόγω κάποιων τεχνικών δυσκολιών που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της εργασίας στο εργαστήριο πληροφορικής. Όπως και να έχει η προσπάθεια των μαθητών του Β2 είναι αξιόλογη και το αποτέλεσμα πολύ όμορφο. Μπράβο παιδιά για μια ακόμη φορά!




Create a Copy
       



Create a Copy