Χρόνια πολλά σε όλες τις μητέρες!

Σαν τη μητέρα, αλήθεια

Πηγαίνει αργά στο σινεμά,
μάλιστα στον εξώστη.
Σ' έργα κατά προτίμηση, βουβά
και θαμπωμένα. Κι εκεί
- μέσα στους τόσους εξευτελισμούς -
η μόνη του χαρά να βλέπει τις γυναίκες
της γενιάς γύρω απ' το τριάντα.
Με κείνα τα βαθιά καπέλα,
με τις σειρές τα περιδέραια,
τα μάτια, τα κοντά μαλλιά∙
με τις ψιλές γλυκιές φωνές,
με τις κινήσεις τους τις μητρικές.

Σαν τη μητέρα, αλήθεια∙
σαν τη μάνα του
των πρώτων παιδικών του χρόνων...

Τότε που τον φωνάζανε μοναχογιό.

Από τη συλλογή Τα Χίλια Δέντρα (1963) του Γιώργου Ιωάννου


Πηγή:  http://greek-translation-wings.blogspot.gr/2008/07/blog-post_2562.html


Μαρία Πολυδούρη: Μητέρα μου Μητέρα μου, πόσο φρικτὰ βαραίνει ἡ μοίρα σου στὸ νεανικό μου στῆθος. Ὅλοι μου οἱ πόνοι καταφεύγουν πλῆθος γύρω στὴ θύμησή σου ποὺ πικραίνει. Ἐμένα, ποὺ σὲ δέχτηκα εὐλογία κ᾿ ἔγινα τὸ θαυμάσιο ὁμοίωμά σου, ἂς μὲ δεχτῆ σὰ νἆμαι ἁμάρτημά σου ἡ μνήμη σου, μαρτυρικὴ κι᾿ ἁγία. Στὴ μοίρα σου, ποὺ γνώρισα σὲ μένα, τὴ σπαραγμένη σκέψη μου προσφέρω. Μὰ στὴν καρδιά μου μόνο ἐγὼ θὰ ξέρω πόσους μετροῦν νεκροὺς τἀγαπημένα. Μητέρα μου, πόσο μου λείπεις τώρα ποὺ πνιχτικό, βαθὺ σκότος θὰ γίνη στὴ μάταιη ζωή μου ποὺ ὅλο σβήνει... Ἄχ, πώς μου λείπεις σὲ μία τέτιαν ὥρα. Πηγή: www.lifo.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή