Ελισάβετ Μαρτινέγκου-Ελένη Αλταμούρα-Μπούκουρα-Πηνελόπη Δέλτα, Φύλλο εργασίας

Φύλλα εργασίας με άξονα τη λογοτεχνική φεμινιστική κριτική, τη δημιουργική γραφή και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

1ο Φύλλο εργασίας
  1. Αξιοποιήστε στοιχεία του κειμένου του βιβλίου σας και δημιουργήστε ένα σύντομο αυτοβιογραφικό σημείωμα στο οποίο θα συμπεριλάβετε τα κυριότερα γεγονότα της ζωής της Ελισάβετ Μαρτινέγκου.(Μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες και σε διαδικτυακές πηγές).
  2. Ποιες όψεις της γυναικείας  ζωής του 19ου αιώνα προβάλλονται μέσα από το έργο της Ε.Μαρτινέγκου;
  3. Ποια είναι η θέση της και η άποψη της για τον γάμο; 
  4. Πώς αντιμετωπίζει το θέμα του εγκλεισμού; (εγκλεισμός σε γάμο-εγκλεισμός σε μοναστήρι); Καταγράψτε σκέψεις σε α πρόσωπο.
  5. Πώς αντιμετωπίζεται ως γυναίκα από  το οικογενειακό της περιβάλλον
  6. Ποιον τρόπο βρίσκει η Ελισάβετ Μαρτινέγκου για να απελευθερωθεί από τα στερεότυπα που επέβαλλε η εποχή στις γυναίκες και να αμφισβητήσει την ανδρική ανωτερότητα; 
  7.  Υποθέστε οτι η Ε.Μαρτινέγκου γνωρίζει την Ελένη Αλταμούρα-Μπούκουρα και αποφασίζει  να της στείλει μία επιστολή. Τι θα της έγραφε; 
  8.  Δημιουργήστε το προφίλ της Ελισάβετ Μαρτινέγκου με τη βοήθεια του http://www.classtools.net/FB/home-page . Μπορείτε να προσθέσετε στοιχεία σχετικά με τη ζωή  και το έργο της, φωτογραφίες και βίντεο και να κάνετε όσες αναρτήσεις θέλετε, αξιοποιώντας και τις εργασίες που έχετε συνθέσει μέχρι τώρα.
 2ο φύλλο εργασίας
  1.  Αξιοποιήστε στοιχεία του κειμένου του βιβλίου σας και δημιουργήστε ένα σύντομο αυτοβιογραφικό σημείωμα στο οποίο θα συμπεριλάβετε τα κυριότερα γεγονότα της ζωής της Ελένης Αλταμούρα-Μπούκουρα.(Μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες και σε διαδικτυακές πηγές).
  2.  Ποιες όψεις της γυναικείας  ζωής του 19ου αιώνα προβάλλονται μέσα από το βιβλίο της Ρ.Γαλανάκη Ελένη ή ο κανένας;
  3.  Ποια είναι η σχέση της Ελένης Αλταμούρα με τον πατέρα της και πώς αντιμετωπίζεται από αυτόν;
  4. Τι προσπαθεί να πετύχει με τη μεταμφίεση της σε άνδρα; Όταν ερωτεύεται τον Σαβέριο, φοράει και πάλι τα γυναικεία ρούχα. Ποιος είναι ο συμβολισμός της πράξης αυτής;
  5. Η Ελένη Αλταμούρα κινείται γύρω από  διπλή ταυτότητα, γύρω από δύο φύλα και δύο ονόματα. Γνωρίζοντας την πορεία και το τέλος της ζωής της, πιστεύετε οτι κατόρθωσε να συμφιλιώσει αυτά τα δύο κομμάτια του εαυτού της;
  6. Η Ελένη Αλταμούρα προσπάθησε να επιβιώσει σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. Θεωρείτε οτι ο ψυχικός της κόσμος έγινε αποδεκτός και κατανοητός από τους άνδρες του περιβάλλοντος της; 
  7.  Υποθέστε οτι η  Ελένη Αλταμούρα-Μπούκουρα γνωρίζει την Ε. Μαρτινέγκου και αποφασίζει  να της στείλει μία επιστολή. Τι θα της έγραφε; 
  8.   Δημιουργήστε το προφίλ της  Ελένης Αλταμούρα με τη βοήθεια του http://www.classtools.net/FB/home-page . Μπορείτε να προσθέσετε στοιχεία σχετικά με τη ζωή  και το έργο της, φωτογραφίες και βίντεο και να κάνετε όσες αναρτήσεις θέλετε, αξιοποιώντας και τις εργασίες που έχετε συνθέσει μέχρι τώρα. 
3ο φύλλο εργασίας
  1.  Αξιοποιήστε στοιχεία του κειμένου του βιβλίου σας και δημιουργήστε ένα σύντομο αυτοβιογραφικό σημείωμα στο οποίο θα συμπεριλάβετε τα κυριότερα γεγονότα της ζωής της Πηνελόπης Δέλτα.(Μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες και σε διαδικτυακές πηγές).
  2.  Ποιες όψεις της γυναικείας  ζωής του 19ου αιώνα προβάλλονται μέσα από το έργο της Π.Δέλτα;
  3. Ποια είναι η σχέση της Πηνελόπης Δέλτα με τον πατέρα της και ποια είναι τα αντιφατικά συναισθήματα που τρέφει γι αυτόν; 
  4. Πώς παρουσιάζεται η μητέρα και πώς περιγράφεται η σχέση της με τα παιδιά; 
  5. Σε ποιο βαθμό, πιστεύετε, επηρέασε  τον ψυχισμό της Πηνελόπης Δέλτα  η σχέση της με τους γονείς της; 
  6.  Έχοντας υπόψη τη ζωή της Πηνελόπης Δέλτα, πιστεύετε οτι κατόρθωσε να αποδεσμευτεί από τα στερεότυπα της εποχής για τις γυναίκες;
  7. Η Πηνελόπη Δέλτα γράφει στο ημερολόγιο της για τους περιορισμούς που η κοινωνία επέβαλλε στις γυναίκες της εποχής. Τι θα έγραφε;
  8.  Δημιουργήστε το προφίλ της  Πηνελόπης Δέλτα με τη βοήθεια του http://www.classtools.net/FB/home-page . Μπορείτε να προσθέσετε στοιχεία σχετικά με τη ζωή  και το έργο της, φωτογραφίες και βίντεο και να κάνετε όσες αναρτήσεις θέλετε, αξιοποιώντας και τις εργασίες που έχετε συνθέσει μέχρι τώρα. 
Εργασίες για όλες τις ομάδες
  1. Επιλέξτε μία από τις τρεις γυναικείες φιγούρες με τις οποίες ασχοληθήκατε και στείλτε της μία επιστολή. Τι θα της γράφατε; 
  2. Ζωγραφίστε κάτι σχετικό με τα αποσπάσματα που μελετήσατε.
  3. Αξιοποιήστε το http://www.classtools.net/twister/  και δημιουργήστε εικονικά tweets για τις τρεις ηρωίδες.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή