Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Οκτώβριος, 2015

Η πολυσημία της λέξης

http://geraki.edu.glogster.com/polisimia/

Ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου 1940

Εικόνα
 Γ.Θεοτοκάς Το κείμενο αποτελεί μια αυθεντική περιγραφή-μαρτυρία γύρω από το πώς δέχτηκε ο αθηναϊκός λαός την είδηση της κήρυξης του ελληνοϊταλικού πολέμου. Ο Θεοτοκάς, ως αυτόπτης μάρτυρας και δρων πρόσωπο, καταγράφει στο προσωπικό του ημερολόγιο τα προσωπικά του συναισθήματα και τις σκέψεις που του γεννήθηκαν με αφορμή τις εκδηλώσεις των ανθρώπων. Θεματικά κέντρα Η εθνική ομοψυχία και ομόνοια και η συμβολή τους στην επιτυχή έκβαση εθνικών υποθέσεων. Οι διαφορετικές αντιδράσεις των ανθρώπων απέναντι στο γεγονός του πολέμου. Πόλεμος και καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Ημερολόγιο Είναι ένα κειμενικό είδος στο οποίο ένα άτομο καταγράφει τα πιο σημαντικά  γεγονότα της προσωπικής του ζωής καθώς και της δημόσιας ζωής της εποχής του.  Το ημερολόγιο είναι κείμενο με προσωπικό χαρακτήρα και δε γράφεται για να δημοσιευτεί ή για να διαβαστεί από άλλους εκτός από τον ίδιο το συγγραφέα. Χαρακτηριστικά ημερολογίου Δήλωση τόπου και χρό

Φιλαναγνωσία και Δημιουργική γραφή

Εικόνα
  Ιδέες, κείμενα και χρήσιμο υλικό για τη δημιουργική γραφή και την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας σ. γρόσδος, τι είναι και τι δεν είναι η δημιουργική γραφή from serreschools υλικό για Blog τερζητανου from serreschools Li re framework_greek from serreschools   καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας με όχημα τη δημιουργική γραφή from serreschools   αρθρο from serreschools http://www.schools.ac.cy/klimakio/Themata/logotechnia/analytika_programmata/dimiourgiki_grafi_ekpaideftikos.pdf Η λογοτεχνία στα νέα περιβάλλοντα των ΤΠΕ: κυβερνολογοτεχνία και ebooks, ψηφιακές κοινότητες αναγνωστών, δημιουργική γραφή και αφήγηση στον ψηφιακό κόσμο, Αποστολίδου Βενετία   Η αξιοποίηση των ΤΠΕ και της δημιουργικής γραφής για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας και την παραγωγή συνεχούς γραπτού λόγου: πλαίσιο, εφαρμογή και διαπιστώσεις από τη σχολική πράξη, Νικολαΐδου Σοφία, Μαυρίδου Αλεξάνδρα, Ρουβάς Γεώργιος Τεύχος 15, περιοδικό  Κείμενα Φιλαναγνωσ

Πρόλογος (2η σκηνή Ελένη-Τεύκρος)

Εικόνα
ΠΡΟΛΟΓΟΣ 2 η σκηνή(στίχοι 83-191) Διάλογος Τεύκρου-Ελένης Δομή ενότητας Τα συναισθήματα του Τεύκρου για την Ελένη(στίχοι 93-104) Η ταυτότητα και οι περιπέτειες του Τεύκρου.(105-128) Οι πληροφορίες του Τεύκρου για τους Έλληνες του τρωικού πολέμου.(129-138) Οι πληροφορίες του Τεύκρου για την οικογένεια της Ελένης.(139-168) Ο σκοπός της άφιξης του Τεύκρου και το πρόβλημα του.(169-191) Ο ρόλος του Τεύκρου στην εξέλιξη του έργου και η συνάντηση του με την Ελένη   Πληροφορεί την Ελένη και το θεατή για το νόστο των Ελλήνων από την Τροία και για την εξαφάνιση του Μενελάου στο πέλαγος.   Η Ελένη πληροφορείται για τα συγγενικά της πρόσωπα(τη μητέρα της και τα αδέλφια της).   Η πληροφορία για το χαμό του Μενέλαου θα οδηγήσει την Ελένη σε ένα σπαραχτικό θρήνο μαζί με το χορό.   Προετοιμάζεται η εμφάνιση της μάντισσας Θεονόης από την οποία η Ελένη θα ζητήσει πληροφορίες για το Μενέλαο.   Στο τέλος του προλόγου ο Τεύκρος αποχωρεί

Ο παππούς και το εγγονάκι

Εικόνα
Ο παππούς και το εγγονάκι, Λέων Τολστόι Η υπόθεση του κειμένου Η αδυναμία του ηλικιωμένου να εξυπηρετήσει τον εαυτό του και η άσχημη συμπεριφορά των παιδιών του, που ζουν μαζί του στο ίδιο σπίτι. Η πράξη τους όμως, να βάλουν τον παππού να τρώει από την ξύλινη γαβάθα γίνεται η αιτία να καταλάβουν το λάθος τους και έτσι, αφού συνειδητοποιούν οτι κάποια στιγμή η στάση τους θα ξεπληρωθεί με τον ίδιο τρόπο, αλλάζουν  και φέρονται στον παππού όπως θα ήθελαν να συμπεριφέρονται οι άλλοι σε αυτούς. Θεματικά κέντρα Τα άτομα της τρίτης ηλικίας και οι ανάγκες τους(φροντίδα, κατανόηση, αγάπη).  Η σκληρότητα που δείχνουν κάποτε οι άνθρωποι απέναντι στους γέροντες γονείς τους. Η γεροντική ηλικία αποτελεί ένα φυσιολογικό στάδιο στον κύκλο της ζωής. Είναι ένα διήγημα στο οποίο συναντάμε τα βασικά χαρακτηριστικά του είδους: πλοκή, κορύφωση σε ένα καίριο γεγονός, λιτότητα εκφραστικών μέσων. Ωστόσο το κείμενο περιέχει και αρκετά στοιχεία παραμυθιού , καθώς δεν δηλώνεται ο τόπος και ο χρ

Νεοελληνικός διαφωτισμός και Ρήγας Βελεστινλής

Εικόνα
Νεοελληνικός διαφωτισμός   Νεοελληνικό Διαφωτισμό ονομάζουμε το σύνολο των πνευματικών και συνειδησιακών φαινομένων της νεοελληνικής ιστορίας που συνέβησαν την πεντηκονταετία 1774 – 1821 . Αν και χρονικά η έναρξη του Διαφωτισμού τοποθετείται στις αρχές του 18ου αιώνα, τίθεται ως ιστορικό ορόσημο η Συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή (1774) μεταξύ Οθωμανών και Ρώσων, η οποία περιλάμβανε ευνοϊκούς κυρίως οικονομικούς όρους για τους υπόδουλους λαούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, γεγονός που επέτρεψε και την πνευματική ανάπτυξη των Ελλήνων. Η περίοδος αυτή της νεοελληνικής ιστορίας χαρακτηρίστηκε από τους μελετητές ως Νεοελληνικός Διαφωτισμός σε αντιδιαστολή με τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό που εμφανίστηκε τον 17ο και 18ο αιώνα στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γαλλία. Διαφωτισμός ή Αιώνας των Φώτων ονομάστηκε η οικονομική, επιστημονική, πολιτική και γενικότερα ιδεολογική κίνηση που έθεσε ως στόχο τη βελτίωση της ανθρώπινης κοινωνίας. Ο Διαφωτισμός υπήρξε ένα πολύ σημαντικό