Εργασίες δημιουργικής γραφής-Ερωτόκριτος

Ζωγραφιές, διάλογοι ανάμεσα στον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα, επιστολές, ημερολογιακές καταγραφές, ποιήματα και μαντινάδες από τους μαθητές του Γ1 και Γ4 για τον αγαπημένο Ερωτόκριτο.

 Ερωτόκριτος by Slidely Slideshow

ΑΡΕΤΟΥΣΑ

Ω, αγαπημένε μου Ρωτόκριτε

Που ώρες επερίμενα

Δεν μπορείς να φανταστείς

Το πόσο μου χεις λείψει

Από την τελευταία τη φορά

Που κρυφά ήρθες στην κάμαρα μου.

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ

Φως μου, ήλιε των ματιών μου,

Μοναδικό μου μαργαριτάρι,

Αψεγάδιαστο διαμάντι μου

Που στο πρόσωπο σου

Συγκεντρώνεις όλες τις χάρες του κόσμου.

Η αγάπη  μου για σένα

Μεγάλη ως τα πέρατα του κόσμου.

Δεν μπορούσα δίχως τη λάμψη των ματιών σου

Γι’ αυτό νωρίτερα από το ορισμένο ήρθα να σε βρω.

ΑΡΕΤΟΥΣΑ

Ρωτόκριτε, δάκρυα χαράς

Φέρνουν τα λόγια σου

Στο πρόσωπο μου.

Γιατί άραγε ο πατέρας μου

Δεν μπορεί να δει πως είμαστε φτιαγμένοι

Ο ένας για τον άλλον;

Γιατί δεν κατανοεί

Το πόσο μ’ αγαπάς;

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ

Μην σκιάζεσαι Αρετούσα

Και όλα με τον καιρό θα φτιάξουν.

Στο υπόσχμαι εγώ, ο αγαπημένος σου Ρωτόκριτος.

Θα πολεμήσω για την  αγάπη μας

Και τον πατέρα σου

Και όποιον άλλον στον δρόμο μας σταθεί.

Στο υπόσχομαι πως κάποια μέρα

Την αγάπη μας θα δούμε ελεύθερα.

ΑΡΕΤΟΥΣΑ

Ακούγεται σαν όνειρο

Αυτό που περιγράφεις,

Αλλά ακόμα κι αν είναι όνειρο

Εγώ θέλω να το ζήσω.

Η ευτυχία μας είναι το μόνο που ζητώ

Και μια μέρα κάτω από την ίδια στέγη θα βρεθούμε.

Η αγάπη σου είναι το μόνο που αναζητώ,

Το μόνο που έχω ανάγκη στις δύσκολες στιγμές

Υπόσχεσαι Ρωτόκριτε πως θα μου την δώσεις;

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ

Την αγάπη μου την έχεις

Εδώ και πολύ καιρό

Τόσα χρόνια που σε βλέπω

Σκέφτομαι πως εγώ μαζί της θα είμαι.

Ζήτα μου ό,τι θες αγαπημένη μου,

Αγάπη, ζεστασιά, ελευθερία

Θα κάνω τα πάντα για σένα

Αλλιώς να μη με λεν Ρωτόκριτο

ΑΡΕΤΟΥΣΑ

Τα λόγια σου μαγικά είναι

Αλλά τώρα βήματα ακούω

Γι αυτό φύγε σε παρακαλώ

Μη με αναγκάσεις πίσω από

Σκουριασμένα κάγκελα να σε δω.

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ

Αντίο αγαπημένη μου

Αύριο ίδια ώρα θα είμαι εδώ.

ΠΟΙΗΤΗΣ

Ο Ρωτόκριτος βιαστικά έφυγε

Αφήνοντας πίσω την αγαπημένη του Αρετούσα.

Οι δυο νέοι είχαν μπλεχτεί

Στο παιχνίδι του έρωτα

Που έμελε να τους βασανίσει.

Η αγάπη τους είναι ανεκπλήρωτη.

Άραγε θα μπορέσουν να είναι μαζί;

Μόνο η μοίρα ξέρει την απάντηση!

Β.Σ.



Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

Άλλη μια μέρα μακριά από την Αρετούσα και καταστρέφομαι όλο και περισσότερο. Δεν τρώω, δεν πίνω, άσε που εδώ στην εξορία τίποτα δεν τρώγεται και πίνεται. Πώς να νιώθει αυτή άραγε; Είναι και αυτή έτσι χάλια ή προχώρησε Μακάρι να μην πονάει όπως εγώ, μακάρι να τα άφησε όλα πίσω και να κάνει μια ζωή που της αξίζει με κάποιον πλούσιο ευγενή και όχι με κάποιο χωριάτη. Με κάποιον τρόπο οι άνθρωποι εδώ έχουν καταλάβει γιατί είμαι εδώ και όλο κρυφομιλούν, με δείχνου και κοροϊδεύουν. Τις προάλλες με έπιασε ένας τύπος και  μου είπε ότι τα έκανα θάλασσα, ότι έμπλεξα πολύ άσχημα και ότι είμαι χαζός που πήγα και μίλησα με τη αγάπη μου. Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί δυο άνθρωποι που απλώς έκαναν το πιο όμορφο πράγμα στον κόσμο, που κατάφεραν να αγαπηθούν έτσι πρέπει να ντρέπονται ενώ άλλο κτίζουν μια ολόκληρη οικογένεια πάνω στο μίσος. Αυτοί πρέπει να ντρέπονται. Αν όμως έφερα πραγματικά τόση δυστυχία και τόση ντροπή σε όλους και απογοήτευσα τόσο τον μοναδικό άνθρωπο που με στήριξε, τον πατέρα μου και τόση στεναχώρια στην αγαπημένη μου, καλύτερα να χαθώ και εύχομαι κάποια μέρα να με συγχωρέσουν για τον πόνο που τους έδωσα.

Ε.Κ.

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Οι μέρες περνάνε κι όμως ακόμη δεν μπορώ να πιστέψω τη συμφορά που με βρήκε. Ακόμη δεν μπορώ να πιστέψω ότι μου απαγορεύεται να δω τη μόνη μου αγάπη. Γιατί πρέπει μερικοί άνθρωποι να είναι τόσο εγωιστές και αναίσθητοι; Γιατί πρέπει η ζωή να μου φέρεται έτσι σκληρά; Έχω σκεφτεί πάρα πολλά σενάρια στο μυαλό μου πως κάποτε όλα θα γίνουν τόσο υπέροχα, θα είμαι μόνο εγώ και η Αρετούσα μου να ζούμε ευτυχισμένοι και μετά γυρνάω στην πραγματικότητα και θέλω να βάλω τα κλάματα σαν μικρό παιδί. Θέλω να φωνάξω όσο πιο δυνατά μπορώ, σαν να βγαίνει κανένας δαίμονας από την ψυχή μου…Θέλω να τα παρατήσω όλα, σαν ένας αποτυχημένος. Μα, όχι δεν θα σταματήσω να ελπίζω. Θα κάνω ό,τι μπορώ για να την έχω πίσω στην αγκαλιά μου.

Μ.Σ.

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

Στέλνω τον πατέρα μου στον βασιλιά να πάει, καλά μαντάτα να μου φέρει. Όμως καθώς γυρνά, τα χειρότερα μου λέει «Να σε διώξει θέλει ο βασιλιάς απ΄τα μέρη που κυριεύει». Ακούγοντας το θλίβομαι και απεγνωσμένος είμαι που δεν θα χαρώ την Αρετούσα και μακριά της θα βρίσκομαι. Μόνο γι΄αυτήν ζω, γι’ αυτήν υπάρχω και αναπνέω. Τι θα κάνω τώρα δεν ξέρω για να την εκερδίσω από τον πατέρα της τον ξακουστό, τον μέγα, τον πολυδοξασμένο. Μακριά να φύγω πρέπει και λύση να βρω, ώστε να επιστρέψω κάποτες με αξιώσεις και ελπίδες μπας και την χαρώ ξανά από κοντά. Μα άμοιρος είμαι τούτη τη στιγμή και μοναχός στα ξένα. Στη συντροφιά μου βέβαια κι όχι στη σκέψη αφού, αυτή πηγαίνει στο γράμμα και στην πένα. Μαζί μου την έχω στην καρδιά μα όχι και στη ματιά, την Αρετούσα τη μεγάλη πριγκηπέσσα.

Β.Σ.

Διάλογος

-Καλημέρα Αρετούσα μου!

-Γεια σου καλέ μου Ερωτόκριτε. Μου έλειψες πολύ όλες αυτές τις μέρες που δεν σε είδα.

-Επιθυμούσα αφάνταστα να σε δω, προσπάθησα να ανέβω στο δωμάτιο σου μέσω του μπαλκονιού. Ήταν όμως αδύνατον λόγω των συνεχών περιπολιών της φρουράς του παλατιού.

-Πιστεύω πω οι φρουροί έχουν αντιληφθεί ότι κάποιος εισέρχεται κρυφά στο παλάτι γιατί έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των περιπολιών τους.

-Συμφωνώ, γίνεται όλο και πιο δύσκολο για μένα να σε επισκέπτομαι.

-Γιατί πρέπει να κρυβόμαστε συνεχώς; Δεν έχουμε κάνει κάτι παράνομο, ούτε λάθος.

-Γνωρίζεις ότι αν ο πατέρας σου μάθαινε για την αγάπη μας αποκλείεται να τη δεχόταν. Ανήκουμε σε πολύ διαφορετικά κοινωνικά στρώματα. Εκείνος θέλει να παντρευτείς έναν πρίγκηπα, όχι κάποιον σαν εμένα.

-Αν όμως του εξηγούσαμε ότι αγαπιόμαστε και ότι τίποτα δεν μπορεί να μας χωρίσει; Μπορεί να συνειδητοποιήσει τη δύναμη της αγάπης μας και να ενδώσει. Στην αρχή λογικά θα έχει αντιρρήσεις, αλλά είναι πατέρας μου και θα θέλει το καλό μου. Πιστεύω πως αν του μιλήσουμε θα υποχωρήσει.

-Εμένα δε θα με άκουγε ό,τι και αν του έλεγα. Θα μπορούσα να πείσω τον πατέρα μου όμως. Μπορεί εκείνος να κάνει την πρόταση γάμου εκ μέρους μου. Θα έχει ενδοιασμούς, αλλά η αγάπη του θα τους καταπολεμήσει.

-Ελπίζω να δεχτεί ο πατέρας σου. Αν και ο δικός μου πατέρας   αποδεχτεί την αγάπη μας θα λυθούν όλα τα προβλήματα μας.

Α.Κ.

Μαντινάδα

Με μια κοπέλα ειδώθηκα

Τη λέγαν Αρετούσα

Και μόλις την γνώρισα

Με μιας την αγαπούσα.

Το χαμόγελο της και τα μάτια της

Έκλεψαν την καρδιά μου

Μα τώρα μόνο από γράμματα

της στέλνω τα φιλιά μου.

Ο ίδιος ο πατέρας της

Με θεωρεί ανάξιο

Μα εκείνη με βλέπει

Μέχρι και μ΄αυτόν ισάξιο

Είμαι σίγουρος μια μέρα

Η αγάπη θα νικήσει

Κι εκείνη τη στιγμή

Νέα βασίλεια θ’ αρχινίσει.

Ε.Κ.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή