Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.

Ludwig Wittgenstein

Σάββατο, 25 Μαρτίου 2017

25η Μαρτίου 1821



Στρατηγού Μακρυγιάννη : Απομνημονεύματα

Μπήκε ένα φουστανελάς με τσακισμένο χέρι.
Ήρθε και κάθισε μαζί μου να πιει ένα ρακί.
Σε λίγο μεθυσμένοι πιάσαμε το χορό και τραγουδούσαμε
τραγούδια ελληνικά.
Ο Ήλιος εβασίλεψε, Έλληνά μου, και το φεγγάρι εχάθη.
Πίναμε και χορεύαμε όλη νύχτα και
σαν καθίσαμε του λέω:
Πού το τσάκισες αυτό το χέρι;
-Στους Μύλους τ΄ Αναπλιού
- Γιατί το τσάκισες;
- Γι αυτήνη την πατρίδα. Και τώρα, δικαιοσύνη δε βρίσκω από κανέναν. Ματαιοδοξία και ιδιοτέλεια, ένα δίχτυ πνιγηρό, δόλος κι απάτη.

-Κι έκλαιγε, σκυφτός με δάκρυα πικρά,
ώσπου με πήρε το παράπονο κι έκλαψα κι εγώ.

-Γιατί το τσάκισα το χέρι μου με ρωτάς.
Δεν ήθελα χρήματα και πλούτη,
ήθελα Σύνταγμα δια την πατρίδα μου να κυβερνηθεί με νόμους και όχι με το «έτσι θέλω».

Μία βραδυά έκανα την προσευχή μου , λυπημένος πολύ για την κατάσταση της πατρίδος, κι έπεσα και κοιμήθηκα….

Οι κόλακες αγαπούν τους κόλακες και οι ψεύτες τους ψεύτες.

Θέλουν την αλήθεια , μα όποιος την πει κινδυνεύει.
Αλήθεια, αλήθεια, πικρή οπού είσαι!
Ούτε ο βασιλείς σε ζυγώνουν , ούτε οι προκομμένοι∙ μόνον ρωτούν γιά σένα και ύστερα σε κατατρέχουν !

Εγώ, εγώ, εγώ, ο καθένας λέγει εγώ.

Ξέρετε πότε να λέγη ο καθείς «εγώ»; Όταν αγωνιστή μόνος του και φτιάξει, ή χαλάσει , να λέγει εγώ∙ όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φτιάχνουν, τότε, να λένε «εμείς». Είμαστε εις το «εμείς» και όχι εις το «εγώ». Και εις το εξής να μάθουμε γνώση, αν θέλουμε να φτιάξουμε χωριό, να ζήσουμε όλοι μαζί.
Είμαστε εις το «εμείς» και όχι εις το «εγώ».

Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017

Παγκόσμια ημέρα ποίησης

Η αρχή της άνοιξης, παγκόσμια ημέρα ποίησης και παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.



Είναι μεγάλος τούτος ο άνεμος
είναι πελώριος τούτος ο άνεμος
είναι χαρούμενος, χαρούμενος, χαρούμενος
ρίχνει τα τείχη που ύψωσαν ανάμεσα στους λαούς
ρίχνει τα τείχη του θανάτου
ρίχνει τα τείχη ανάμεσα στο νου και στην καρδιά
τα τείχη ανάμεσα σε σένα και σε μένα
κι ανοίγει διάπλατα , πάνου από τον κόσμο, του ήλιου το παράθυρο.
Ακούστε πώς σφυρίζει τούτος ο άνεμος
μέσα στις ματωμένες γειτονιές του κόσμου.

Γιάννης Ρίτσος, Από τις γειτονιές του κόσμου



 

Πηγή εικόνων:http://www.thepressroom.gr/sites/default/files/styles/image_1100_xxx/public/field/articles/images/poetry.jpg?itok=cxnA41D9 και http://kalnterimi.pblogs.gr/files/23949-anatoli.jpg 

Κυριακή, 19 Μαρτίου 2017

8ος Διαγωνισμός ελληνόφωνων εκπαιδευτικών ιστότοπων

Η Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων συνεχίζει και στην επόμενη φάση.....Καλή επιτυχία σε όλους μας!


Φάση Α΄ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Η Α΄ φάση της διαδικασίας αξιολόγησης ολοκληρώθηκε.

Από τους 245 υποψήφιους ιστότοπους που έλαβαν μέρος στο Διαγωνισμό, στη Β΄ Φάση περνούν 40 ιστότοποι. Συγκεκριμένα, για κάθε κατηγορία, οι υποψηφιότητες της επόμενης φάσης είναι:
1. Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Δημοτικά Ειδικά Σχολεία: 10
2. Γυμνάσια, ΕΕΕΕΚ, ΣΔΕ: 10
3. Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ, ΕΚ ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, Δημόσια, Ιδιωτικά ΙΕΚ, ΕΠΑΣ, ΟΑΕΔ: 10
4-5. Υποστηρικτές δομές εκπαίδευσης (ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ, ΚΠΕ, ΣΕΚ, ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥΠ κ.ά.) - Διοικητικές μονάδες Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων: 9*
6. Προσωπικοί Ιστότοποι Εκπαιδευτικών και Ομάδων Εκπαιδευτικών: 11**

* Η 4η & 5η κατηγορία συγχωνεύθηκαν σε μία λόγω μικρότερου αριθμού από 10 υποψηφιοτήτων στις κατηγορίες, σύμφωνα με τον κανονισμό της προκήρυξης. ** Λόγω ισοβαθμίας

Ο κατάλογος όσων περνούν στη Β φάση σε κάθε κατηγορία είναι με αλφαβητική σειρά.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1 - ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
  1. 1ο Δημοτικό Σχολείο Κω http://1dimko.weebly.com
  2. 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέων Μουδανιών http://blogs.sch.gr/1dimmoud
  3. 1ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης http://1dim-spart.lak.sch.gr
  4. 1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας http://dimotikoastakou.blogspot.gr
  5. 2ο Δημοτικό Σχολείο Λεχαινών Ηλείας http://www.2dimotikolechenon.gr
  6. 3o Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού Θεσσαλονίκης http://3dim-elefth.thess.sch.gr
  7. 5ο Νηπιαγωγείο Σερρών http://5onipserrwn.blogspot.gr
  8. Δημοτικό Σχολείο Ολύνθου http://dim-olynth.chal.sch.gr
  9. Η Ε' τάξη παρουσιάζει... - Ιστολόγιο της Ε' τάξης του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας http://blogs.sch.gr/eposeidonia
  10. Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας Ουλμ http://ulm.europe.sch.gr

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2 - ΓΥΜΝΑΣΙΑ, ΕΕΕΕΚ, ΣΔΕ
  1. 1ο Γυμνάσιο Γλυκών Νερών http://gym-gl-neron.att.sch.gr
  2. 2ο Γυμνάσιο Ελευθερίου Βενιζέλου (Χανιά) http://2gymnelveniz.blogspot.gr
  3. 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης http://2gym-peir-thess.thess.sch.gr
  4. 3ο Γυμνάσιο Καβάλας http://3gym-kaval.kav.sch.gr
  5. Βιολογία, Γεωγραφία, Χημεία Γυμνασίου http://vyridis.weebly.com
  6. Γυμνάσιο Αντιμάχειας, Κως | School_el 2.0 http://apomixanistexni.wixsite.com/schoolel2
  7. Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Βασιλικής http://gym-vasil.lef.sch.gr
  8. Γυμνάσιο Λεπενούς Αιτωλοακαρνανίας http://www.gymlep.gr
  9. Μουσικό Σχολείο Αγρινίου http://gym-mous-agrin.ait.sch.gr
  10. Περιοδικό 1ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας http://schoolpress.sch.gr/fselides/

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3 - ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ, ΕΠΑΛ, ΕΚ ΤΕΕ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΔΗΜΟΣΙΑ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ, ΕΠΑΣ, ΟΑΕΔ
  1. 1ο Γενικό Λύκειο Αγίας Παρασκευής http://1lyk-ag-parask.att.sch.gr
  2. 2o ΓΕΛ Γιαννιτσών http://2lyk-giann.pel.sch.gr/index.php
  3. 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα http://2lyk-gerak.att.sch.gr
  4. 3ο Λύκειο Μυτιλήνης http://3lyk-mytil.les.sch.gr
  5. 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας http://4epal-athin.att.sch.gr
  6. 5ο Εργαστηριακό Κέντρο Ανατολικής Αττικής http://5sek-acharn.att.sch.gr
  7. 6o Γενικό Λύκειο Καβάλας http://6lyk-kaval.kav.sch.gr
  8. Γενικό Λύκειο Κάτω Αχαΐας http://blogs.sch.gr/lyk-k-ac/
  9. Γενικό Λύκειο Νέων Μουδανιών http://lyk-n-moudan.chal.sch.gr
  10. Μουσικό Σχολείο Αλίμου http://www.mousalim.gr

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4-5 - ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΔΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ, ΚΠΕ, ΣΕΚ, ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥΠ Κ.Α.) - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
  1. Γραφείο Συντονιστή Εκπαίδευσης Μαριούπολης Ουκρανία http://www.sge-mariupol.gr
  2. Διεύθυνση Π.Ε. Β΄ Αθήνας - Καινοτόμες Δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης http://perivallontikh.eu
  3. Διεύθυνση Π.Ε. Β΄ Αθήνας Περιβαλλοντικές Εκπαιδευτικές Καινοτομίες http://kainotomoume.blogspot.gr
  4. Ε.Κ.Φ.Ε. Σερρών http://ekfe.ser.sch.gr/site/
  5. Περιβαλλοντικές Εκπαιδευτικές Καινοτομίες http://kainotomoume.blogspot.gr
  6. Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας http://kmaked.pde.sch.gr/
  7. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης http://kritis.pde.sch.gr
  8. Σχολικές Δραστηριότητες Β/θμιας Εκπ/σης Π.Ε. Κοζάνης http://dide.koz.sch.gr/tmsdr/
  9. Τα βότανα στη ζωή μας-Εθνικό Θεματικό Δίκτυο του Κ.Π.Ε. Μακρινίτσας http://mvotana.weebly.com/

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 6 - ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΙ ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
  1. AmaLeo-Πολιτισμός και εκπαίδευση http://amaleo.gr/
  2. Embedded - Εκπαίδευση με τη χρήση Υπολογιστή (προσωπικός Ιστότοπος Παπαγεωργίου Νικολάου) http://users.sch.gr/nickpapag/
  3. e-symmathitis: Εκπαιδευτικός ιστότοπος για συμμαθητές παντός τύπου... http://e-symmathitis.weebly.com
  4. Pythonies - Προγραμματισμός μέσα από παραδείγματα στην Python http://pythonies.mysch.gr
  5. Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων http://alexgger.blogspot.gr
  6. ΝΗΠΙΟΧΩΡΑ http://nipioxwra.blogspot.gr
  7. Οι κοινωνικές επιστήμες πάνε Λύκειο http://www.socialstudies.edu.gr
  8. Παιχνιδοκαμώματα στου νηπ/γείου τα δρώμενα http://paixnidokamomataa.blogspot.gr
  9. Περί ΦυσιQuiz http://users.sch.gr/eirkostop
  10. Περί...Νηπιαγωγών http://nipiablog.blogspot.com
  11. Πληροφορική (ΤΠΕ) - Σύστημα εκπαίδευσης από απόσταση http://androul.mysch.gr
Πηγή:  http://2017.eduwebawards.gr/#section-02

Η συνεργατική δημιουργική γραφή στο πλαίσιο ενός προγράμματος e-twinning

Συνέδριο Νέος Παιδαγωγός 1-2 Απριλίου 2017



Και στο κανάλι Νέος Παιδαγωγός https://www.youtube.com/watch?v=V4EIBU7DbrY&t=73s


Κυριακή, 12 Μαρτίου 2017

Εργασίες δημιουργικής γραφής-Μικρός πρίγκιπας



Ζωγραφιές και ημερολογιακές σελίδες του μικρού πρίγκπιπα που κατεβαίνει στη Γη  και καταγράφει αυτά που βλέπει από μαθητές του Β5.

Ημερολόγιο μου, 

Σήμερα επισκέφτηκα την πλανήτη Γη. Τι να σου λέω και τι να καταλάβεις; Καμιά σχέση με τον δικό μου πλανήτη. Εδώ υπάρχουν πολλοί άνθρωποι και έχουν κάτι παράξενα οχήματα για να μεταφέρονται. Όταν τα είδα, σκέφτηκα αν αυτοί θα μπορούσαν να ζήσουν στον δικό μου κόσμο. Μόλις συνάντησα έναν από αυτούς, του μίλησα και εκείνος μου απάντησε: δεν διαφέραμε πολύ αλλά στη συνέχεια άρχισε να γελάει και μου είπε κάτι για καρναβάλια. Δεν κατάλαβα τι μου είπε αλλά εκείνη τη στιγμή ένιωσα αμήχανα και ντροπιασμένα. Συνέχισα όμως και πήγα να ανακαλύψω και τις υπόλοιπες περιοχές. Καθώς έβλεπα τα τοπία και τους ανθρώπους, μου άρεσαν όλα αυτά και σκέφτηκα πως θα ήταν ωραία να έμενα στη γη. Θα μάθαινα καινούρια πράγματα και θα περνούσα το ίδιο καλά, όμως θυμήθηκα ότι στη ζωή μου υπάρχει και το τριαντάφυλλο. Σκέφτηκα πως ίσως να θέλει να έρθει εδώ, θα το είχα κοντά μου στο καινούριο μου σπίτι αλλά αν μου το έπαιρναν, αν ζήλευαν, αν καταλάβαιναν πως το δικό μου τριαντάφυλλο είναι ξεχωριστό, εγώ τι θα έκανα, δεν θα μπορούσα να ζήσω χωρίς αυτό. Αυτά είχα να σου γράψω, πέρασε η ώρα! Πάω να κοιμηθώ γιατί αύριο λέω να ξαναπάω στη Γη. Δεν νομίζω να φύγω από τον πλανήτη μου, ίσως να κάνω κάποια αλλαγή. Λοιπόν, κλείνω, τα λέμε αύριο! Καλό βράδυ!
Φ.Π.

                                                                  Μ.Χ.

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Σήμερα επισκέφτηκα ξανά τη Γη. Ήταν πολύ διαφορετική. Παντού υπήρχαν ψηλά κτίρια που κάλυπταν τον ουρανό που κι αυτός με τη σειρά του είχε χάσει τη λάμψη του, είχε γίνει γκρίζος και φαινόταν λυπημένος. Όλοι οι άνθρωπο στον δρόμο προχωρούσαν και κοιτούσαν μια μικρή οθόνη ή της μιλούσαν. Ρώτησα μερικούς ανθρώπους τι ήταν αυτή η οθόνη. Οι περισσότεροι με αγνόησαν, κάποιοι άλλοι είπαν ότι είχαν πιο σημαντικά πράγματα να κάνουν από το να μου μιλάν, κάποιοι άλλοι απλώς γύρισαν και με κοίταξαν. Ξέρεις ότι οι άνθρωποι έχουν γίνει πάρα πολύ αγενείς αλλά μπορεί να μην είναι αυτό το πρόβλημα. Φαίνεται ότι εξαρτώνται από αυτή την οθόνη. Αναρωτιέμαι αν σ΄αυτήν υπάρχει κάποιος που τους δίνει εντολές. Εκτός από αυτό, δεν βρήκα κανένα χωράφι με σιτάρι και ανησυχώ μήπως η αλεπού μου με έχει ξεχάσει. Αλλά ούτε και κότες είδα οπότε μπορεί να έχει πεθάνει. Δεν θέλω να έχει πεθάνει. Θέλω να είναι ζωντανή και να ανυπομονεί για την επόμενη μας συνάντηση. Το πιο εντυπωσιακό όμως ήταν τα πολύχρωμα κουτιά που υπήρχαν σε πολλά μεγέθη και κινούνταν ασταμάτητα στους δρόμους. Σε αυτά μπαινοβγαίναν συνεχώς άνθρωποι. Από την τελευταία φορά που την επισκέφτηκα, η Γη έχει αλλάξει πολύ και για να πω την αλήθεια την προτιμούσα όπως ήταν παλιότερα. Και τώρα όμως έχει μια ομορφιά που δεν την έχει κανένας άλλος πλανήτης!

Β.Σ.

                                                                            Β.Ψ.
Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Σήμερα , μετά από αρκετό καιρό, επισκέφτηκα ξανά τη Γη και τρόμαξα στην αρχή καθώς από την προηγούμενη φορά άλλαξαν πολλά. Αρχικά, όλοι οι άνθρωποι ήταν αφοσιωμένοι στις ηλεκτρονικές συσκευές και δεν μου έδιναν σημασία. Τότε θύμωσα και κι ένιωσα άσχημα που με αγνοούσαν αντίθετα με την προηγούμενη φορά που όλο μου μιλούσαν. Στη συνέχεια, πηγαίνοντας προς τη Μέση Ανατολή αντίκρισα κατεστραμμένες πόλεις-φαντάσματα, άμαχους στον δρόμο, χωρίς στέγη και φαγητό και τον πόλεμο να εξελίσσεται μπροστά στα μάτια μου. Λυπήθηκα πολύ. Δεν είχα συνηθίσει τους ανθρώπους έτσι. Απογοητευμένος, αναχώρησα για τον πλανήτη μου.
Β.Σ.
                                                                          Θ.Φ.